7 Ekim 2015 Çarşamba

Olumlama Ne Demektir?


Olumlama dua etmektir. Evet dinlerde dua dediğimiz yakarış budur. Olumlama bir şeyi düzenli olarak istemektir. İslamiyet de namaz kıldıktan sonra tesbih çekilir ve aynı şey tekrar edilir 33 kez. Hayatınızı değiştirmek istiyorsanız mutlaka kullandığınız cümleleri de değiştirin ve olumlama cümlelerini bol bol kullanarak ruh halinizi daha olumluya çekin.
cizgiduz

Peki olumlamayı nasıl ve ne şekilde yapmalıyım derseniz?

cizgiduz
Sizi kimsenin rahatsız etmeyeceği  bir zaman dilimini öncelikler seçin. Birkaç dakikalığına sessizce oturun. Derin ve düzenli, acele etmeden nefesler alarak bütün vücudunuzu gevşetin ve zihninizi boşaltın düşüncelerinizi durdurmak yada en aza indirmeye gayret edin. Daha sonrada olumlamaları kendi sesinizi duyabileceğiniz bir tonla ve ağır ağır tekrarlayın. Dilerseniz olumlamalar için yazılı olan bir metinden yardım alacağınız gibi dilerseniz de kendi olumlamanızı kendiniz oluşturabilirsiniz.
cizgiduz

Fakat bu olumları oluştururken muhakkak dikkat etmeniz gereken hususlar var;

cizgiduz
1- Olumlama cümleniz olumlu olsun! Mesela ''Hasta olmak istemiyorum'' yerine ''Sağlıklıyım'' gibi tamamen olumlu kelimelerden seçilmiş kalıplar kullanın.
cizgi640px
cizgi640px
2- İstiyorum ifadesinden kullanmayın. ''Mutlu bir hayat istiyorum'' demek yerine ''Mutlu bir hayata sahibim'' deyin. Evren onaylayandır. İstiyorum dedikçe istemekle kalırsınız. Sahibim dediğinizde tüm hücreleriniz o andan itibaren mutlu bir hayata sahip olduğu komutunu alır ve size bunu yaşatmaya başlar.
cizgi640px
3- Cümleler de ne istediğinizi net ifade edin.Mesela ''Zayıflıyorum'' gibi sonunun nereye gittiği belli olmayan cümleler kullanmayın. Eğer muhakkak zayıflamakla ilgili bir cümle kurmak istiyorsanız, varmak istediğiniz hedef kiloyu da içine koyarak ''55 kilodayım, hatta 55 kiloda olduğum için şükürler olsun'' deyin.
cizgi640px
4- Belirsiz ifadelerden kaçının. Kurduğunuz cümle herkes tarafından anlaşılabilecek basitlikte olsun.
cizgi640px
5- Cümlelerinizi gelecek zaman yerine şimdiki zaman veya geniş zaman olarak kurun. ''Çok mutlu olacağım'' demek yerine ''Çok mutluyum'' deyin. Gelecek zaman kipi yaşamak istediğiniz durumu her zaman daha ileri bir zamana öteler. Böylece hiçbir zaman o durumun içinde olamazsınız.
cizgi640px
6. Olumlamalarınız başka insanlar hakkında değil kendiniz hakkında olsun. ''Bana saygı göstersin'' demek yerine, ''saygı görmeyi hak ediyorum'' deyin.
cizgi640px
7. Cümlelerinizi yumuşatabilirsiniz. ''Kendimi olduğum gibi kabul ediyorum'' şeklinde ilk başta ikna olmakta zorluk çektiğiniz cümleleri ''kendimi olduğum gibi kabul etmeye başlıyorum''''kabul etmeyi öğreniyorum'' şeklinde yumuşatın. Zamanla bu cümleleri kabul ediyorum şeklinde değiştirin
cizgi640px
8-Olumlama cümlelerini kullanırken, aynı zamanda harekete de geçin: Artık her gün "zenginim" diyorum, yakında zengin olurum. Bu yanılgıya düşmeyin. Sadece zihninizi yeniden programlamanız yetmez. Hedeflediğiniz duruma doğru adım da atmalısınız. Bir aksiyon planı oluşturmalı ve harekete geçmelisiniz.
cizgi640px
9- Bilinçaltının yapısını göz önüne aldığımızda gerçekçi düşünceler ile oluşturulmuş olumlamalar21 gün boyunca özellikle sabah ve akşam hissederek ve imgeleyerek yapıldığında etkili sonuçlar vermektedir.
cizgi640px
Bu süreçte bir Yaşam koçundan da destek alabilirsiniz.
Huzurlu ve mutlu günler...
Sevinç Karakaya
Kişisel Gelişim Uzmanı/ İlişki ve Yaşam Koçu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder